SPEKTAKL PREZYDENCKI

Nie było formalnego powodu, by prezydent Andrzej Duda odwiedził Bieruń. Nie budujemy gazoportu, jak Świnoujście, NATO nie prowadzi tu manewrów wojskowych (Chełmno) ani nie mamy takiej rocznicy, jak Radom. Z jakiego powodu więc głowa państwa wybrała Bieruń?

Tekst ukazał się w dziale OPINIE Serwisu Lokalnego.

Duda co prawda zapowiedział w kampanii wyborczej, że odwiedzi każdy powiat, ale dlaczego wybrał akurat Bieruń? Przecież w Lędzinach czy Bojszowach odniósł jeszcze większe zwycięstwo w wyborach – w tej drugiej miejscowości głosowało na niego w drugiej turze 7 na 10 głosujących. Tę informację trudno było ustalić w biurze szefa gabinetu prezydenta.

O czwartkowej wizycie jako pierwsi dowiedzieli się parafianie w trakcie niedzielnych mszy. Wkrótce o wizycie „prezydenta wszystkich Polaków” napisał też internetowy serwis miejski, a wśród bierunian rozgorzały spory polityczne: kto za prezydentem z PiS, a kto przeciwko? Na naszą prowincję zstąpił duch ogólnopolskiego konfliktu, który trwale dzieli nasze społeczeństwo.

Zupełnie jak gdyby od Dudy zależał remont lokalnej drogi, ilość miejsc w przedszkolu albo budowa parku na osiedlu.

Jak gdyby miał jakikolwiek wpływ na nasze codzienne życie. Nie jest przypadkiem, że w naszej małomiasteczkowej rzeczywistości partie polityczne są prawie nieobecne. W wyborach lokalnych głosy oddajemy na konkretnych kandydatów, rzeczników określonych spraw, a nie na partyjne ideologie i emocje.

Sztuka zbudowania liczącej się siły w radzie miasta udała się PiS-owi tylko w Lędzinach i jest to zjawisko na naszym gruncie dość egzotyczne.

Duda przyjechał podtrzymać mobilizację swojego elektoratu, którego przedstawicieli było na bieruńskim rynku najwięcej. Takie już prawo rezydujących prezydentów, jego poprzednicy też z niego korzystali. A że współczesna polityka, głównie za sprawą internetowych narzędzi, to sztuka codziennego marketingu politycznego, tym razem ten objazdowy teatr zawitał do Bierunia. Czyli do jednego z miast, w którym zdecydowanie wygrał PiS – na partię Jarosława Kaczyńskiego głosował co drugi wyborca. Statystyki pokazują też, że PiS zwyciężył właśnie dzięki małym ośrodkom.

Duda po Polsce jeździ nieustannie i nikt nie myśli, żeby – np. wzorem Degolówki – przechrzcić jakieś miejsce na takie, które nosiłoby jego imię. Wizyta francuskiego prezydenta Charlesa de Gaulle’a w 1967 roku miała dla lokalnej społeczności znaczenie epokowe. Kiedy okazało się, że łóżko, w którym ma spać de Gaulle, jest za krótkie, to odpowiedzialnemu za wizytę prezydenta Franciszkowi Wszołkowi (dyrektor „Wujka”) SB zagroziło więzieniem (de Gaulle spał w Katowicach). I do dzisiaj mówi się o tej wizycie, tak jak mówi się o wizytach Ignacego Mościckiego w Zakopanem.

W tym sensie dzisiejsza polityka to polityka instant, dzieje się tu i teraz, jest jak żółty pasek w telewizji informacyjnej. W natłoku informacji i wydarzeń najważniejsze tematy tracą na aktualności wręcz natychmiastowo.

Takim faktem jest też wizyta prezydenta w Bieruniu, choć pewnie bierunianie dłużej spamiętają tę wizytę niż katowiczanie u siebie. I to jest właśnie kunszt w reżyserii tego spektaklu. Dobrych wspomnień powinno wystarczyć przynajmniej do następnych wyborów, tym bardziej, że jedną z głównych ról w tym teatrze zagrał burmistrz Krystian Grzesica.

Deklarując, że w Bieruniu mieszkają "ludzie pracowici, rzetelni, przywiązani do Kościoła, do tradycji, do rodziny, do podstawowych wartości" podłączył się pod intencje reżysera. Jak chór nakreślający tło opowieści w dramacie antycznym. Przygotował grunt pod opowieść prezydenta o roli śląskiego ojca odpowiedzialnego za utrzymanie rodziny, skąd ten przeszedł płynnie do zreferowania sukcesów rządu – programu Rodzina 500+ i Mieszkanie+.

Choć pewnie lepiej byłoby, żeby Grzesica był bardziej jak burmistrz wszystkich bierunian, również tych nieprzywiązanych do Kościoła, niż prezydent wszystkich Polaków.

Dominik Łaciak, fot. Radofoto

Autor zaznacza, że na komentarze zaczepne i obraźliwe nie odpowiada, za to chętnie odpowie na komentarze rzeczowe. Artykuł ukazał się w dziale OPINIE Serwisu Lokalnego.

POWRÓĆ DO STRONY GŁÓWNEJ
Dodaj komentarz
Aby uniknąć każdorazowego podawania nicku oraz przepisywania kodu z obrazka, zarejestruj się.
Jeśli masz swoje konto, zaloguj się.
Komentarze
  • ~Migureak
    2017-10-28

    Propecia Generic Minoxidil <a href=http://tadalaf20mg.com> ;cialis price</a> Buy Finasteride 1mg Purchase Cialis 5mg

  • ~Migureak
    2017-10-28

    Propecia Generic Minoxidil <a href=http://tadalaf20mg.com> ;cialis price</a> Buy Finasteride 1mg Purchase Cialis 5mg

  • ~Mowe
    2016-07-20

    Jako, że miałem kiedyś z Panem Łaciakiem korespondencję to wiem, że to osoba przesycona manipulacją. Umie manipulować i ma też kompleksy, podnieca go, że ktoś go czyta i że od niego zależy jaki artykuł się pojawi, a jaki nie. Dlatego jemu się wydaje, że każdy manipuluje jak on. Tak patrzy na Dudę. Nie wierzy w zwykłą ludzką przyzwoitość. A taką prezentuje prezydent.

  • ~Mowe
    2016-07-20

    Krótka piłka: Pan Łaciak patrzy na wizytę prezydenta przez swoje okulary. Jako wyborca PO myśli, że wszyscy są tacy jak platforma. Dla niej ważny był spektakl polityczny, a nie dotrzymywanie obietnic wyborczych. Dla PiS ważne jest realizowanie obietnic, a Duda obiecał, że odwiedzi te powiaty, w których nie był w czasie kampanii prezydenckiej. Po prostu realizuje swoje obietnice bo to gorliwy katolik. I tyle. PO robiło spektakle, 7 lat bez reform przepełnionych jakimiś rekonstrukcjami rządu i innymi głupotami, a potem rok ekspresowych zmian, które i tak nie uchroniły partii przed upadkiem. Kolega Łaciak zabrał głos bo to lewak i po prostu nie lubi PiSu, a ta jego buźka na zdjęciu z mądrą miną po prostu wypisz wymaluj Tomasz Lis, który umieszcza swoją mordkę we wstępniaku Newsweeka, który zapewne jest wyrocznią Pana Łaciaka. Też taka mądra mina, która ma pokazywać jakim to się jest autorytetem. A Pan Panie Łaciak nie jest nawet Ślązakiem, więc z Pana to może być byle blokers, który jak zobaczy tanie mieszkanie w Tychach to sobie je kupi i już nie będzie "spraw z Twojego miasta". Radzę poczytać takie tytuły jak "Do rzeczy", albo posłuchać, co się mówi na prawicy to wtedy Pan przejrzy na oczy. Ja czytam wszystkie tygodniki i zapoznaje się z każdymi opiniami i ta lewizna w wykonaniu Lisa to po prostu zdrada ojczyzny.

  • ~and toni
    2016-07-12

    Brawo za ten tekst panie Łaciak. Niech się pan nie da zakrzyczeć.

  • ~Dominik Łaciak
    2016-07-11

    Wkrótce uruchomimy streaming z nowych kamer :)

  • ~Gem
    2016-07-01

    Do ~:-) Boże drogi! Czy ty człowieku naprawdę nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?! Boli cię to czy jak?! I ty chcesz z kimkolwiek na poważnie dyskutować?! Napiszę tak. Dopóki nie nauczysz się czytać całych wpisów osób do których piszesz i to czytać ze zrozumieniem dopóty nigdy nikt cię poważnie traktować nie będzie. Dopiero co ci napisałem wyraźnie na koniec swego wpisu co myślę n/t wcześniejszych rządów i opcji politycznych, że krytyka obecnych nie jest równoznaczna z popieraniem minionych, a ty dalej te same swoje (albo raczej władowane ci do głowy przez propagandę) wyświechtane slogany i hasełka rzucasz. Nie widzisz tego, że idziesz za masami w myśl zasady - "ludzie, jedzcie odchody - miliardy much nie mogą się mylić" (one też maja przewagę liczebną i wyznają zasadę "w kupie siła"). No chyba, że umyślnie to robisz myśląc, że gdy jak rozrzutnik zarzucisz wszystko dookoła gnojem, to przez ten smród nie przebije się nawet zapach miliona najpiękniejszych róż. Gdy brakuje argumentów do merytorycznej dyskusji uciekasz się do powtarzania oszustw jak stara, zgrana płyta, która się zacięła i gra ciągle to samo w dodatku fałszując. Szkoda w takim razie na ciebie czasu. Liczyłem na ciekawa dyskusję z kimś na poziomie, dostałem znów pokaz odmóżdżenia. PS - powtarzam - nieważne poglądy danego człowieka, ważne by potrafił je uzasadnić, poprzeć i zdystansować się od bycia fanatykiem którejkolwiek opcji politycznej. Ty tego najwyraźniej nie potrafisz więc żegnam. Na koniec dam ci w prezencie mądrą złotą myśl - "człowiekowi inteligentnemu nie przystoi instynkt stadny".

  • ~NIOB
    2016-07-01

    Brawo Panie Łaciak.
    W demokratycznym kraju każdy może wyrażać swoje opinie, chyba że jest tchórzem.

  • ~korb
    2016-07-01

    naprawdę wielki "obciach", że Prezydent Duda zawitał do Bierunia. Winni powinni zostać ukarani

  • ~:-)
    2016-07-01

    Jakoś ciężko mi uwierzyć w teorię, jakoby Jarosław Kaczyński był największym problemem współczesnej Polski. Powiem więcej - mieliśmy tu do niedawna naprawdę niezłe okazy szkodników - jeden z nich - tak nieudaczny, że właśnie przyczynił się do rozklapiochy w Unii Europejskiej (podpowiedź - ma rude włosy i podobno szykuje się do prezydentury za 4 lata).

  • ~Gem
    2016-06-30

    Cyt.:"Panie Mariuszu - prezydent to nie notariusz". Buahahahhaha. No co ty nie powiesz? Hahahha, ja nie mogę, żart roku teraz wymyśliłeś, może wygrasz jakąś nagrodę? ;-) A może jeszcze napiszesz, że jest niezależny? A kto robi jako notariusz właśnie od podpisywania podsuwanych mu przez chłopców na posyłki prezesa pism? Gdy jest spotkanie prezydent - głowa państwa - podchodzi jako pierwszy do prezesika, kłania się przed nim i wyciąga dłoń podczas gdy kaczka bez spoglądania w jego stronę ledwo co kawałeczek wysunie dłoń jak księżniczka do jej pocałowania i nawet lekko nie przytaknie głową, ust nie otworzy, nic. Tylko pokazuje jak głęboko w tyłku ma głowę państwa a tym samym i cały naród. Liczy się tylko on i jego chore pragnienia oraz ambicje. Po trupach (naszych?) do celu. Gdy była okolicznościowa msza z okazji rocznicy chrztu Polski wszyscy notable, ważne persony, ministrowie, premier, biskupi, arcybiskupi, po prostu wszyscy wstali gdy prezydent Duda wchodził do katedry. A co na to prezes? Uparcie siedział dalej pokazując kto tu tak naprawdę jest bossem i jak mało dla niego znaczy prezydent - jego podnóżek. Wreszcie niedługo po wyborach - prezes coś chciał od prezydenta, więc telefon do niego i BOR-owcy w środku nocy, na sygnałach pełnym gazem gnali z prezydentem przez miasto do prywatnego mieszkania prezesa na Żoliborzu. Ludzie! Co to jest, że prezydent mus latać za zwykłym politykiem? To jakby pies siedział z pilotem do telewizora na fotelu a człowiek mu w zębach kapcie przynosił. W normalnym państwie to ten szeregowy, zwykły polityk nie pełniący żadnej funkcji w państwie jakim jest kaczor by musiał dzwonić w godzinach pracy do rzecznika prezydenta, umówić się na wizytę i cierpliwie czekać na termin po czym sam do niego przyjechać i okazać mu przy tym szacunek. To są standardy demokratyczne. Ale nie u nas. U nas prezydent jest właśnie takim notariuszem jak sam napisałeś. On ma tylko ładnie się prezentować (bo jakby to kaczor gadał o rodzinie i polityce prorodzinnej - stary chłop bez żony i dzieci stroniący od kobiet- no jakby to wyglądało?) zamiast prezesa i podpisywać wszystkie dokumenty jakie podsunie mu kaczor albo sejm (też grupa marionetek na sznurkach prezesika). A w razie gdyby coś nie wyszło to prezio zawsze będzie miał na kogo zwalić winę. Bo to przecież nie on rządził a tamci, co nie? Jak można być tak ślepym żeby tego nie zauważać i dawać sobą tak łatwo manipulować?! PS - nie jestem żadnym KODzairzem, człowiekiem od Petru, PO, SLD i innych więc mnie tu takimi porównaniami nie obrażajcie. Nie każdy kto jak leming nie idzie na zatracenie za jednymi musi być ślepo oddany drugim. Dla waszej informacji - są ludzie którzy nie widzą całego świata w kategorii czarno-biały ale dostrzegają wszystkie barwy i ich odcienie.

  • ~O Boszsz...
    2016-06-30

    Tragedia! Nie będzie debaty o Polsce w PE! KODzie pomóż! Grzegorzu, Ryszardzie i Mateuszu, wskakujcie do samolotu i lećcie do Brukseli przekonywać Timmermansa że Brexit nie jest żadnym problemem. Problemem jest to, że przecież PO-PSL załatwiło sobie 14 na 15 stołków w Trybunale Konstytucyjnym, a skończyło się na tylko ośmiu stołkach na 15. Tylko osiem na piętnaście! To jest zagrożenie dla demokracji, o którym powinno się debatować miesiącami w Europie, a nie o jakimśtam Brexicie.

  • ~Rak1
    2016-06-29

    Tak sobie przeglądam ten "serwis lokalny" i doszedłem do wniosku, że ten radny co kilka kadencji w tył strasznie się ciepoł, że są dwa Bierunie to mioł rację. Przeglądam sobie część tego Waszego serwisu i wchodzę na część NAŻYWO. Oczom nie wierzę. W Bieruniu jedyną działającą kamerką jest kamerka uruchomiona na Rynku w Bieruniu Starym. Resztę kamer z Bierunia Nowego - ślepe. Nic nie sprawdzisz, nic nie zobaczysz. Po latch muszę przyznać, że ten radny bronił finansów i racji Bierunia Nowego. A Panie redaktorze Łaciak - tego Pan nie widzi ?

  • ~Rak1
    2016-06-29

    Kochanie wyborcy napiszcie mi kiedy ten człowiek-prezydent ma czas na spełnianiu swoich funkcji prezydenckich. Bo jak na razie to robi za turystę. Jakby chciał sobie przedłużyć kampanię prezydencką. Tylko za taki cyrk to płacimy kupę kasy z naszych podatków. Pewnie za kwota potrzebna na wizytę "głowy państwa" w Bieruniu wystarczyłaby na wybudowanie chodnika pod moim blokiem. Wizyta była, a ja dalej potykam się o stare płyty. A może ten nasz "kochany prezydent Duda" nie jest urzędującym prezydentem tylko człowiekiem od podpisywania tego co podstawi MU do podpisu PREZES WSZYSTKICH PREZESÓW I NADPREZYDENT KACZYŃSKI ? Ja tam tego nie rozumiem, ale szkoda mi tego chodnika co mógł być zrobiony.

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Prezydent naruszył trojpodzial władzy i niezawislosc sądów powszechnych.
    Po to jest KRS żeby wybierać sędziów . Prezydent TYLKO parafuje ten wybór.
    Pan Duda niestety przynosi wstyd środowisku prawniczemu.

  • ~Bieruniok
    2016-06-29

    I jeszcze jedno: proszę sobie nie wycierać gęby nie-katolikami. Chce Pan szacunku od innych, uważa się Pan za Katolika ( to chyba sporo miłości z tym powinno iść, dobra, świecenia własnym przykładem itp.?), a sam obraża i próbuje narzucać swój jedyny prawdziwy punkt widzenia. Chce Panu powiedzieć, że czasy krucjat tez już nie wrócą.

  • ~Bieruniok
    2016-06-29

    do Pana ~:) Drogi Panie, cytat z Pana: "czasy wiochy specjalisty od gumowych penisów i świńskich ryjów przeszły do historii..." Próbuje Pan tu udawać elokwentnego, ale kiepsko Panu idzie, bo ta Pana słoma z butów wyłazi aż po uszy. Oraz "miłość do bliźniego" - jad zalewający wzrok i serce, który nie pozwala widzieć rzeczy takie jakimi są. Taki się Pan sobie wydaje mądry, a jest jednym z głupszych Panu podobnych. Życzę Panu, aby Pana Bóg Pana nawrócił. Choć na moje oko człowieka nieuwikłanego w sektę, to po prostu mało miłości w Pana życiu i sporo kompleksów. Dlatego zyczę miłosci. Ps. Niech sie Pan tak bardzo nie boi tych gumowych penisów ;)

  • ~:-)
    2016-06-29

    Ani nie ma w konstytucji, że "może" ani że "musi" ani że "powinien". Jest tylko "powołuje" Więc dziś po prostu nie powołał - widocznie miał powody, może uznał, że nie zasługują na te nominacje? To prerogatywa prezydencka i czemu się tu dziwować?

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Konstytucja stanowi że powołuje....a nie może powołać lub powinien powołać.
    Nie ma podstaw żeby zarzucać TK upolitycznienie.
    Zaś dzisiejsza komisja ws. ustawy o TK i propozycje co do zdania odrębnego 4 sędziów to skandal.
    Niestety pokazuje prawdziwe cele rządzących

  • ~:-)
    2016-06-29

    Panie Mariuszu - prezydent to nie notariusz i konstytucja nie stanowi, że "musi" powołać sędziów wskazanych przez KRS. Co do upolitycznienia - jak chce się komuś dołożyć, to się go piętnuje, że jest upolityczniony. Czy sędzia, który skazał M.Kamińskiego na 3 lata bezwzględnego więzienia nie był upolityczniony? (zważywszy, że zapadły wyroki skazujące na osoby ścigane przez CBA, a Kamińskiemu zarzucono nadużycie władzy).

  • ~ja
    2016-06-29

    a ja pana dupe mam w dupie3525

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Dziś duda złamał art 179 Konstytucji. Dalej ma Pani wątpliwości..?

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Niestety nie jest Pani wolna od polityki. Proszę zauważyć że Konstytucja przetrwała kilka rządów i dopiero zapędy jednej partii doprowadziły do tego co mamy

  • ~:-)
    2016-06-29

    To nie jest kwadratura koła. Orzekać wprost z konstytucji się nie da, bo ona sama stanowi, że TK działa na podstawie ustawy, a poza tym nie zawiera tak szczegółowych regulacji.
    Wyjściem jest zawarcie kompromisu politycznego i uchwalenie nowej ustawy, ale do końca kadencji A.Rzeplińskiego czarno to widzę.
    Pozdrawiam
    PS. Jestem panią, nie panem

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    W jaki celu tworzyć problemy? Orzekanie na podstawie Konstytucji byli ok.

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Kwadratura koła. Nie zgadzam się z Panem

  • ~:-)
    2016-06-29

    Panie Mariuszu - TK ma orzekać na podstawie ostatniej uchwalonej ustawy - tak długo, jak długo nie została ona uznana za niekonstytucyjną - w trybie i SKŁADZIE jaki ustala ostatnio uchwalona ustawa. Dopiero po uznaniu ja za niekonstytucyjną w tym trybie powstaje problem, ale takie orzeczenie w tym trybie nie zapadło.
    Odpowiadając na drugie pytanie - taka sytuacja nie miałaby miejsca, gdyż jak pan wspominał mamy logikę i ducha prawa - a te zakładają rozumne i racjonalne działanie suwerena.
    PS. Proszę nie wchodzić w "retorykę spotkania przy ciasteczkach"...

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Jeszcze jedno....gdyby nowelizacja uznała, że w skład TK mają wchodzic lekarze ortopedzi w liczbie powiedzmy 12 to też było by w porządku? Idąc drogą Pańskiego rozumowania dochodzimy do absurdów.

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Prezydent nie zaprzysiągł sędziów w liczbie 3 wybranych przez poprzedni parlament zgodnie z prawem jak orzekł TK. Proszę nie wprowadzac w dyskusję chaosu. O tym piszę.
    Na podstawie której ustawy ma orzekac TK? Proszę o wyjaśnienie, znowelizowana została uznana za niekonstytucyjną a poprzednia jest nie respektowana przez p. Szydło.
    PiS wprowadza celowo zamieszanie.

  • ~won
    2016-06-29

    Oj marny redaktorku... a cóż takiego w tej wizycie ci się nie podobało? Prezydent Duda odwiedził nasz powiat bo nie ma nas w tyłku - jak jego poprzednicy. Który z poprzednich prezydentów się pofatygował z wizytą do nas?\r\nSądząc po wpisach to nasz powiat jest na wskroś PełOwski i wam żal dupe ściska bo koryto powoli wam odsuwają.

  • ~:-)
    2016-06-29

    Panie Mariuszu - czyżby prezydent nie zaprzysiągł sędziów wybranych przez suwerennie wybrany parlament? To zdaje się prezes TK nie dopuszczał ich do orzekania?
    Odwoływanie się do logiki jest zawsze na miejscu - tylko niestety pana dotychczasowa argumentacja całkowicie logikę pomijała. Nie wyjaśnił pan logicznie dlaczego TK nie orzeka na podstawie ustawy o TK, a więc pozostaje w stanie permanentnego bezprawia... zaprezentował pan jakieś mgliste rojenia dot. cyt. "trudnego do opisania chaosu", który zresztą zapanował na skutek nieodpowiedzialnych, upolitycznionych działań pana Rzeplińskiego i jego braku dobrej woli.
    Co do tzw. "ducha prawa" to jest on taki, że prawo jest wyrazem woli suwerena, a tymże suwerenem jest naród, który wyraża swą wolę poprzez swoich reprezentantów, czyli parlament i to on stanowi prawo, a każdy organ - w tym TK - ma obowiązek je stosować. Ustawę może TK uznać za niekonstytucyjną, ale musi uczynić to w trybie wskazanym przez ustawę... i koło się zamyka.

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Nie wchodźmy w retorykę "spotkania przy ciasteczkach", mówimy o pierwszym z orzeczeń w reżimie ustawy przed nieudaną zmianą, orzeczenie bodajże z grudnia 2015, które stwierdza, że prezydent ma obowiązek zaprzysiężenia sędziów. Chciał Pan konkretnego przykładu złamania konstytucji więc go wskazuję.
    Co do domniemania konstytucyjności, oprócz przepisów istnieje jeszcze coś takiego jak duch prawa i logika ( I rok studiów).
    Samo orzekanie przez TK we własnej sprawie jest mocno wątpliwe ale nie ma innej drogi. Jeżeli do tego dołoży Pan orzekanie na podstawie ustawy która okażę się niekonstytucyjna jest po prostu bez sensu.
    Konstytucja była pisana prawie 20 lat temu, nie uważam, że jest do zmiany ale nie mogła przewidziec wszystkiego, mam tu na myśli próbę jej zmiany poprzez paraliż TK.

  • ~Oświęcimiak
    2016-06-29

    Cała Małopolska się z Was śmieje w takich momentach najbardziej Oświęcim i Bieruniaki pokazują że POLAKI to faktycznie cebulaki. Zamiast wspierać się w różnego rodzaju inicjatywach waszego miasta atakujecie się wzajemnie itd. o byle co . żałosne tak dorośli ludzie, a zachowanie przedszkolne.... jak nie gorzej. CEBULANDIA ! Nikt u Was nie może mieć inicjatyw, spotkań, swojego zdania czy swojej opinii bo się zaczyna kto lepszy kto gorszy.. ŻENADA !!!

  • ~:-)
    2016-06-29

    Panie Mariuszu - orzeczenia TK owszem. Konstytucja RP mówi, że TK działa na podstawie ustawy i tylko takie działania są orzeczeniami. Jeszcze raz zapytam - czy skład 1,2 3 osobowy to także składy ustawowe, a to co uchwalą ma walor "orzeczenia"?

  • ~...
    2016-06-29

    http://koduj24.pl/50-mld-dolar ow-kosztuje-nas-niecaly-rok-pr ezydentury/

  • ~Mariusz
    2016-06-29

    Ponadto prezydent nie wykonał orzeczenia TK w zakresie zaprzysiezenia 3 prawidłowo wybranych sędziów. Jak mówi Konstytucja orzeczenia TK są ostateczne i podlegają wykonaniu.
    więc....?

  • ~MC
    2016-06-29

    A artykule podano nieprawdziwe stwierdzenie, że Duda nie odwiedził Lędzin i Bojszów. Otóż przed przyjazdem do Bierunia bawił w Bojszowach.
    Jak się pisze o czymś artykuł to warto się do niego przygotować, bo ten wygląda jak napisany tydzień przed wizytą.

  • ~:-)
    2016-06-29

    Stałoby się dokładnie to o czym Pan pisze - uznałby po prostu niekonstytucyjność.
    Twierdz enie, które zawarł pan w drugim zdaniu to wyłącznie pana widzimisię, a czyjeś widzimisię absolutnie nie jest prawem. Poza tym jest to twierdzenie pozbawione logiki - czyżby ustawy ustrojowe korzystały z domniemania niekonstytucyjności? Przecież to bzdura.
    A teraz ćwiczenie logiczne - gdyby prezesowi TK uwidziało się, że zwoła posiedzenie w składzie dajmy na to 3osobowym, to coś co tam by uchwalono byłoby "orzeczeniem"? brnąc dalej w ten absurd, czy "orzeczeniem" byłoby "coś" wydane przez prezesa w składzie 1osobowym?
    Niepokojącym precedensem, a mówiąc wprost - anarchią - jest odbywanie "quasi posiedzeń" TK bez umocowania ustawowego.

  • ~Mariusz
    2016-06-28

    Co wg Pana by sie stało gdyby TK uznał niekonstytucyjnosc ustawy na podstawie której orzekał.
    Domniemanie konstytucyjnosci nie może dotyczyć ustawy k ustroju TK.
    Faktem jest że tu właściwym wydaje się SN. ale jest jak jest i taki stawianie sprawy jakie Pan prezentuje jest niczym innym jak swoistą zmianą konstytucji poprzez paraliż pracy TK.
    Bardzo niepokojący precedens.

  • ~:-)
    2016-06-28

    Panie Mariuszu - jest pan w błędzie. Każda ustawa jest konstytucyjna, chyba że TK orzeknie jej niekonstytucyjność (to domniemanie prawne). Sędziom nie wolno antycypować tego, że w przyszłości TK orzeknie niekonstytucyjność danej ustawy i muszą ją stosować, dopóki nie zapadnie stosowne orzeczenie. W rzeczonej sprawie winni byli orzekać w składzie, który dyktowała obowiązująca ustawa. Niestety postępowania TK nie da się obronić żadnym argumentem prawnym - gdyby taki argument istniał zwolennicy pana Rzeplińskiego nie omieszkaliby go przytoczyć...

  • ~Mariusz
    2016-06-28

    TK nie mógł orzekac na podstawie ustawy której konstytucyjnosc badał. To chyba oczywiste że musiał zastosować akt :uniwersalny" czyli konstytucję.
    Gdyby badał konstytucyjnosc ustawy w oparciu o nią samą wprowadził by trudny do opisania chaos.
    Prezydent jako strażnik konstytucji ma obowiązek reagować na ewidentne łamanie praworządności w przypadkach niżej opisanych.
    Nie reagując zezwala na łamanie porządku prawnego.
    Poza tym jak Pan/ Pani wie w systemie prawa obowiązuje kilka rodzajów wykładni.

  • ~Kobieta
    2016-06-28

    Redaktorze, to jest moje ostatnie wejście na tę stronę. Brak szacunku i prywata. Proszę się bawić samemu w tej piaskownicy. Duda to żaden kolega tylko głowa państwa. i czy to się podoba czy nie.... jest wybranym przez naród Prezydentem. Bieruń tro nie Pana prywatny folwark,żeby decydować, kto ma przyjechać a kto nie.
    Żegnam ozięble.

  • ~:-)
    2016-06-28

    Pani "zainteresowana" specjalnie miesza pani ludziom w głowach, czy to tylko czysta ignorancja? Raczej jest dokładnie odwrotnie - nie zostali zaprzysiężeni kandydaci na sędziów wybrani na podstawie niekonstytucyjnej zeszłorocznej czerwcowej peowskiej nowelizacji - proszę bardziej zgłębić temat i przestać "mijać się z prawdą".

  • ~:-)
    2016-06-28

    Panie Mariuszu jeszcze raz pytam, bo pan się uchylił od odpowiedzi który z trzech wymienionych artykułów konstytucji został złamany przez głowę państwa i w jaki sposób? Jeśli nie potrafi pan uzasadnić swojego zdania proszę nie wypisywać bzdur. Prawo jest dyscypliną ścisłą - należy opierać się na konkretnych przepisach i interpretować je zgodnie z regułami wykładni, a nie uważać co się komu wydaje...
    PS. zasady funkcjonowania TK reguluje ustawa, która została przez tenże TK zignorowana - to działanie jak pan wytłumaczy w kontekście obowiązującego prawa?

  • ~o.O
    2016-06-28

    Bojszowy też odwiedził i nikt o tym nie mówi.

  • ~zainteresowana
    2016-06-28

    zabrakło argumentów.. zrozumiałe bo z prawem nie da się dyskutować :)

    pozdrawiam

  • ~Mariusz
    2016-06-28

    łamiąc porządek prawny łamie konstytucję bo to w niej jest on opisany włącznie z zasadami funkcjonowania TK oraz zaprzysiegania sędziów.
    O ulaskawieniu "niewinnego" nie wspomnę

  • ~zainteresowana
    2016-06-28

    Łamanie Konstytucji polega na tym ze zostali zaprzysiężenie sędziowie wybrani niezgodnie z Konstytucja jak orzekł wcześniej o tym Trybunał Konstytucyjny a prezydent mimo to ich zaprzysiągł.. mówi o tym nawet jego promotor.. jeszcze jakieś pytania?

  • ~:-)
    2016-06-28

    art. 87 - źródła prawa, art. 190 - orzeczenia TK, art. 197 - ustawowa regulacja funkcjonowania TK - na czym polega łamanie konstytucji przez A. Dudę? - tylko konkretnie precyzyjnie i logicznie proszę.

  • ~Mariusz
    2016-06-28

    art 87, 190 i 197 ustawy zasadniczej

  • ~Do :-)
    2016-06-28

    Nie. Ale widzę, że za to ciebie nikt nie nauczył czytać ze zrozumieniem. I choć dla ciebie nie ma już nadziei to pozwól, że na szybko podpowiem i wyjaśnię (w telegraficznym skrócie, bo widzę, że przeczytanie lub napisanie czegoś dłuższego niż kilka linijek sprawia ci wielki ból, a o odpisaniu mądrze z argumentami i konkretnej dyskusji nie wspominając). Nikt nikogo nie zmusza, ale za to ty i tobie podobne "baranki" wraz z waszymi "pasterzami" (A może sam nim jesteś? Chociaż nie - oni są cwani i mądrzy - to im przyznam. Ty bardziej pasujesz poziomem inteligencji, lub raczej jej braku pod tego strzyżonego, tępego barana) próbujecie na siłę zawłaszczać to, co wam się nie należy i wsadzać nos w nie swoje sprawy. Gdybyście tego nie robili to nikt by się was nie czepiał. Zrozumiano? Zresztą zabronić mi pisania nie możesz. Mam prawo do swego zdania. A co to ma wspólnego z wizytą? Ano to samo co twoja odpowiedź do "Bierunioka".

  • ~:-)
    2016-06-28

    Manifest prawie jak miniKapitał Marksa - tylko co to ma wspólnego z wizytą prezydenta RP w Bieruniu?
    Czyżby ktoś cię zmuszał do chodzenia do kościoła?

  • ~Do :-)
    2016-06-28

    I ty piszesz o powtarzaniu komunałów? Przecież sam dopiero co wcześniej zaatakowałeś kogoś, kto miał odwagę skrytykować krk i ludzi ślepo powtarzających za jego liderami, kogoś kto uzmysłowił, że takich jest niestety sporo i dają sobą łatwo manipulować. Człowiek ten miał prawo to zrobić a kim ty jesteś, że ośmielasz się mu dyktować co może, a co nie? I od razu oczywiście próba zaszufladkowania go do "tych od tego z gumowymi penisami" i wyzwanie od "wiochy". To nie jest niby komunał? Generalizacja, atak i obraza? Wymagacie szacunku od innych, ale sami go nie okazujecie. Chcecie by was nie wrzucać do jednego wora z tymi najgorszymi, ale sami tak robicie z innymi. Jakąkolwiek uzasadnioną krytykę i próbę powiedzenia, że nie chcemy aby organizacja religijna wtrącała się w politykę ponoć świeckiego państwa od razu traktujecie jako atak na siebie. Czy wam się dalej wydaje, że mamy średniowiecze i kościół to praktycznie synonim władzy w kraju? Że wszędzie musi być i dyktować co mają robić ludzie dowolnego światopoglądu, czerpać obficie z pieniędzy państwowych a więc daniny każdego podatnika? Czy myślisz, że to czasy gdy zasady religijne i wasze "prawdy wiary" można ot tak bezczelnie na siłę wciskać ludziom jako prawo? Naprawdę? W XXI wieku? Przecież ponoć nasze państwo jest świeckie, przecież ponoć sacrum powinno być od profanum rozdzielone grubą kreską. Tylko szkoda, że tego w PL nie widać. Ale coś ci napiszę, - sami sobie strzelacie w stopę, bo im bardziej ludzi przyciskacie, im bardziej dociskacie śrubę i próbujecie na siłę kontrolować każdy aspekt ludzkiego życia, tym bardziej ludzie zaczynają się budzić, widza wasze prawdziwe oblicze wilka w owczej skórze i coraz bardziej się od was odwracają. Nawet wasze oficjalne statystyki pokazują, że już tylko niecałe 40% Polaków regularnie chodzi do kościoła. Jeszcze mniej popiera wasze wszystkie zakazy i nakazy, o których nawet w Biblii nie ma słowa, a które sami sobie wymyśliliście dla sprawowania władzy i kontrolowania ludzi. Ale to się już kończy - wasza "Nierządnica Babilon" uprawiająca "nierząd" z "królami tej ziemi" (jakaż piękna metafora do kościoła od zawsze sprzedającego się za przywileje władcom, królom, politykom i tym podobnym) jest na skraju upadku. Ludzie mają dosyć tych obłudników podobnie jak innych im podobnych - islamskich, żydowskich czy jakichkolwiek. Ludzie chcą być wreszcie wolni i niedługo zrzucą te kajdany, odrzucą te opium dla umysłu zwane religią bo można być dobrym człowiekiem i żyć w harmonii, pokoju i zgodzie z innymi bez potrzeby kija i marchewki w postaci obiecanek o nagrodach w niebie lub zastraszania diabełkami z kotłami w piekle. Tylko do tego trzeba mieć swój własny kompas moralny i coś takiego jak empatia oraz jak to dawno temu rzekł pewien akurat mądry wizjoner, którego zamordowali właśnie tacy religijni fanatycy bojący się utracić władzę jak dziś ich następcy "kochać bliźniego swego jak siebie samego". A ja wierzę, że ludzie mogą tacy być.

  • ~:-)
    2016-06-28

    Mariuszu - sorry, ale powtarzasz komunały. Aby stawiać tak mocne zarzuty jak łamanie konstytucji trzeba być precyzyjnym - o który artykuł ustawy zasadniczej chodzi ? (zakładam, że jesteś prawnikiem, to wtedy podyskutujemy).

  • ~Mariusz
    2016-06-28

    Dla mnie p. duda to najgorszy prezydent po 89 roku (Jaruzelskiego nie biorę pod uwagę)
    Bez własnego zdania, bez poszanowania dla inaczej myślących, łamiący konstytucję, zgadzam się z przedmówcami , że to średniej jakości celebryta którego historia oceni w sposób mu należny.

  • ~:-)
    2016-06-28

    Olu - skoro interesuje Cię wyłącznie życie swoje i swoich bliskich, to po co marnujesz swój cenny czas na komentarze tutaj? Zajmij się wyłącznie życiem swoim i swoich bliskich, a nie dyskutuj z "pajacami" którzy interesują się też czymś więcej...

  • ~Ola
    2016-06-28

    Do "lol": Wdzięczni? Za co? Czy ktoś znany (obojętnie kto) dalej robi na ludziach wrażenie? Zrozumiałabym, gdyby podczas tych spotkań dochodziło do naprawdę ważnych wydarzeń, ale nie gdy tak naprawdę gość pełni w zasadzie rolę bardziej celebryty. No nie wiem, na mnie tacy sławni, znani robili wrażenie, jak byłam na etapie podstawówki, teraz wrażenie robią na mnie wydarzenia z mojego życia i bliskich, a nie jakichś pajaców z tv, bo nie oszukujmy się, ale i polityka w tym kraju już tak wygląda.

  • ~:-)
    2016-06-28

    Bieruniok - może troszkę więcej szacunku do ludzi wierzących i proszę zaprzestać ciągłego "wycierania sobie gemby" Kościołem. Czasy wiochy specjalisty od gumowych penisów i świńskich ryjów przeszły do historii...

  • ~Bieruniok
    2016-06-28

    do: gdzie ja żyję? wszystko na temat - zgadzam się z Tobą. Piękne porównanie z lodówką... ale i tak myślę, że niektórzy nie ogarną;) na takie "igrzyska dla ubogich" łapie się tylko ciemnota i Ci którzy aktualnie żrą z koryta, oraz Ci którym mózgi wyprał kościół katolicki w wersji polskiej. Jeszcze tylko dodam: nie każdy "niewierzący w KK" równa się lewak. No ale cóż, ludzie prości prosto rozumują i musza mieć proste wyjaśnienie wszystkiego. Pozdrawiam.

  • ~:-)
    2016-06-28

    A kto tu kogo do czego zmusza? Redaktor ocenia prezydenta, my oceniamy redaktora - a co, nie wolno?...

  • ~bezstronny
    2016-06-28

    Wydaje mi się że nieważne na kogo głosowałem i jakie mam przekonania polityczne - powinienem się cieszyć z tego że prezydent naszego kraju (jaki by nie był, to wciąż prezydent), gości właśnie u nas a nie w Lędzinach. Bo chyba to zbulwersowało Ciebie, Dominiku najbardziej - że prezydent wybrał naszą miejscowość...

  • ~Gdzie ja żyję?
    2016-06-28

    I dlatego właśnie ta osoba jest prezydentem a nie sam władca marionetek. Bo p. Andrzej duda jest obecnie dla pisu wygodny - medialny i dobrze się prezentuje, tzn. ma żonę, dzieci itd. więc ludzie się z nim identyfikują. Tania zagrywka. A pomyślcie jak by to wyglądał gdyby ten kto tam naprawdę rządzi - prezio - stary kawaler przed 70-tka, który nie ma dzieci, nigdy nie miał żony i jakoś tak dziwnie zawsze stronił od kobiet (choć ponoć oni tacy anty homo heheheh) zaczął mlaskać publicznie na temat roli ojca w śląskiej rodzinie, jak to dobrze mieć dzieci i jak ludzie powinni się rozmnażać bo oni łaskawie dali im 500+ (oczywiście z pieniędzy które wpierw podatnikom zabrali)? No jakby to wyglądało? Chyba podobnie jak te pouczenia biskupów na temat tego jak wychowywać dzieci, jak być dobrym ojcem/matką i odnośnie życia seksualnego skierowane pod adresem ... rodzin mających dzieci. I pomyśleć, że tyle osób nie widzi tego i łyka to jak głodny pelikan ryby. Ktoś mądrze napisał - poprzednie rządy - SLD, PO (i PiS też) itd. doprowadziły nas kraj na skraj przepaści a obecny robi kolejny duży krok naprzód. PS - sam nie wiem czy się śmiać czy już może płakać gdy czytam te pseudo-mądrości ludzi piszących, że redaktor nie ma prawa mieć własnego zdania w felietonie na stronie serwisu, który współtworzy. To może wam ktoś odbierze prawo używania lodówki w waszym własnym domu bo powie, że wyciągacie z niej i jecie rzeczy, które jemu nie smakują. Dociera to do was, że każde media przekazują wydarzenia ze swojego punktu widzenia a poza tym to akurat jest felieton? Poza tym, czy was ktoś tu trzyma i zmusza doczytania czegoś co wam się nie podoba? Jeszcze bezczelnie próbujecie autora szantażować i próbować go zmusić do pisania u siebie w sposób jaki wam się podoba. Żałosne. Oznaka totalnej ciemnoty i zaślepienia.

  • ~capitanamerica
    2016-06-28

    Kogo w ogóle obchodzą opinie dziennikarzy?
    Zgadzam się z przedmówcami, że zadaniem dziennikarza przede wszystkim powinno być bezstronne informowanie o wydarzeniach. Jeśli "dziennikarz" publicznie wyraża gdzieś swoją opinie, to znaczy, że nie uprawia już dziennikarstwa, tylko propagandę (której eufemizmem używanym dla zmylenia czytelnika jest słowo "publicystyka"). Nazywajmy rzeczy po imieniu - artykuł opiniotwórczy (publicystyczny) nie jest niczym innym jak propagandą, gdyż ma na celu wpłynięcie na opinię publiczną. Opinię czytelnik może i powinien sobie wyrobić sam, jeśli został rzetelnie i obiektywnie poinformowany o jakimś wydarzeniu.
    Ale jakiego obiektywizmu w kwestii polityki możemy oczekiwać od "dziennikarza", który w polubieniach na Facebooku ma Gazetę Wyborczą, Fakty TVN, TokFM, Newsweek, Komitet Obrony Demokracji, Krytykę Polityczną, Partię Razem, Partię Zieloni, Ruch Autonomii Śląska, Hannę Gronkiewicz-Waltz, Roberta Biedronia, Mateusza Kijowskiego, portal Lewica.pl, Mam dość PiSu, czy "Jestem za regularnym odbudowywaniem tęczy na Placu Zbawiciela".
    Nie twierdzę, że prywatnie nie można mieć takich czy innych przekonań, jednak powtarzam, że przemycanie ich w artykułach to po prostu propaganda. Widać, że wzorce z powyższych źródeł Pan Łaciak czerpie całymi wiadrami i bynajmniej nie jest to powód do dumy.
    Jestem zdania, że warto zapoznać się wcześniej z poglądami autorów czytanych przez siebie artykułów, felietonów, propagitek, zwał jak chciał.
    Pozdrawiam.

  • ~Kaya
    2016-06-27

    Zgadzam się absolutnie ze wszystkim co Pan Dominik napisał w tym artykule :)

  • ~Kaya
    2016-06-27

    Świetny artykuł

  • ~:-)
    2016-06-27

    Do pani "zainteresowanej" - normalne jest to, że każdy może się swobodnie wypowiedzieć - i Pani i ja, normalne jest to, że Kodziarze chodzą sobie spokojnie i demonstrują, jeśli taka ich chęć nachodzi, normalne jest to, że mogę swobodnie przeskoczyć pilotem z TV trwam na TVN24, albo z Polsatu naTVP Info i mam różne punkty widzenia. Jeszcze bardziej normalnie będzie, kiedy zajmiemy się merytoryczną dyskusją o sprawach państwa i obywateli, rozmową o programach poszczególnych partii zamiast o tym, że Jaro ma kota, zaczniemy rozmawiać o tym, co PAD robi w polityce międzynarodowej, zamiast bezmyślnie kłapać, że "dzieli Polaków" i tym podobne dyrdymały...

  • ~valdi
    2016-06-27

    Łaciak jak ja Cie lubię

  • ~zainteresowana
    2016-06-27

    Czy trochę publicystyki, aż tak Was w oczy kole ? :D

  • ~zdezorientowana
    2016-06-27

    Drodzy Państwo,
    czy rzeczywiście tak trudno odróżnić publicystykę od informacji?! Gdzie się podziały szkolne podstawy...

  • ~PogromcaZłodzie
    2016-06-27

    Redaktor z Twarzy podobny zupelnie do nikogo, ma smialosc przedstawiac w zlym swietle naszego Pana Prezydenta ??? Absurd i zdegustowanie !

  • ~zainteresowana
    2016-06-27

    Normalnieje? hmm.. normalność w Polsce obecnie to pojęcie względne... Ale ciekawi mnie co według Ciebie obecnie ukazuje tą ,,normalność" ?

  • ~:-)
    2016-06-27

    Ja tam żadnej złości nie czuję patrząc "na obecny klimat w Polsce" - wreszcie nam kraj normalnieje...

  • ~zainteresowana
    2016-06-27

    Czytam wasze negatywne komentarze i narasta we mnie irytacja, artykuł znajduje się słusznie jak autor zaznaczył w dziale OPINIE ... widocznie niektórzy nie rozumieją co to oznacza. Stawiacie wymagania iż dziennikarze powinni przekazywać suche fakty, wskażcie choć paru dziennikarzy którzy tak postępują. Suche fakty ludzi nie interesują. Ważne żeby dziennikarze ukazali zwykłym ludziom trochę inny obraz niż ukazują politycy, rozumiem że każdy ma swoje poglądy polityczne ale tego typu artykuły prowadzą do przemyśleń i pokazują to co niekoniecznie pokazane być powinno więc zamiast krytykować należy przemyśleć. Rozumiem waszą złość patrząc na klimat jaki panuje w Polsce ale może najwyższa pora trochę dystansu nabrać do obecnej polityki i właśnie przemyśleć.

    Pozdrawiam i więcej takich nie suchy faktów na każdy temat dotyczący opozycji również może w tedy większość miasta wyrazi zadowolenie . :D

  • ~ŁaciakPełowiec
    2016-06-27

    Ukróciło sie czy co??? Bieda w oczy zagladla??? Takiego Prezydenta jak mamy obecnie nie mielismy od ponad 25lat! Jestem dumny za naszego Pana Prezydenta i ciesze sie ze odwiedzil moj powiat.

  • ~:-)
    2016-06-27

    Pan redachtor objaśnia maluczkim rzeczywistość, bo ludzie są głupie i swego rozumu nie mają - taka nasza mała lokalna GW...
    A tak na marginesie - lepszy Duda na żywo niż pusty Bronkowóz, lepsze bezpośrednie spotkanie z wyborcami niż wizyta Bieńkowskiej na Placu Farskim, gdzie nie dopuszczono "gawiedzi" tylko spotkało się państwo urzędnikowstwo. Widocznie Duda jeździ po Polsce i spotyka się z ludźmi, bo zwyczajnie nie boi się takich spotkań...

  • ~zdezorietowany
    2016-06-27

    Witam. To jak to w końcu ma być? Bo siedział poprzedni prezydent w Belwederze to było źle, jeździ aktualny to źle. Siedział poprzedni burmistrz zamknięty w gabinecie, źle. Ten burmistrz się pokazuje, źle! Może ważne żeby przede wszystkim pisać..Lans, zdjęcie i do przodu...Ważne ze sa wejścia i statystyki...

  • ~omg
    2016-06-27

    Panie Dominiku . Gdy PAD byl kandydatem na prezydenta to wlasnie takimi spotkaniami z ludzmi zbudowal sobie swoja pozycje. Przynajmniej jezdzi nawet jak wygral wybory a nie jak Komorowski ktoremu przed druga tura sie przypomnialo zeby wyjsc z palacu.

  • ~MieszkaniecBieru
    2016-06-27

    Smieszny Redaktor a jeszcze bardziej smieszny artykul... mam wrazenie ze kogos bardzo boli a i dobrze ma bolec... serwis lokalny zauwazalnie propolityczny obiecuje juz wiecej nie zajrze...

  • ~Mariusz
    2016-06-27

    Niestety p. Łaciak ma rację. Duda miał szansę być prezydentem wszystkich Polaków ale wybrał to co wybrał. Posłuszeństwo wobec prezesa. Dzielnie polaków. Tworzenie "nowej lepszej historii wg pis", łamanie konstytucji.\r\nI jakoś mi nje pasuje do kreowanego obrazu Ojca Narodu , żarliwego katolika łapacego hostie nocne twetowanie z Leśnym Ruchadlem czy Cipkonurkiem......\r\n

  • ~tomgol
    2016-06-27

    Jak widać, wielu się mocno zgrzało odwiedzinami celebryty z telewizji. Bo kimże on jest więcej ? Możecie go mianować nawet imperatorem Drogi Mlecznej ale co z tego... Przyjechał, wyrecytował papkę oczywistą dla każdego gimnazjalisty i ludzie na prowincji ucieszeni ... Problem w tym że on jest prezydentem z nadania partii. Wygrał bo ludzie uwierzyli PiSowi a nie nieznanemu Dudzie. Człowiek bez historii, bez dorobku, bez charyzmy został wepchnięty na stołek reprezentanta dużego europejskiego i ponoć dumnego z historii narodu . Na szacunek, rolę, poważanie trzeba zapracować a zafundowaliśmy sobie takiego maliniaka... Był i jest trzeciorzędnym politykiem bez kręgosłupa i jedyna główna rola jaka dla niego widzę to klient Trybunału Stanu. O ile przyszłej koalicji starczy jaj.

  • ~Przemek
    2016-06-27

    Ludzie, którzy nie rozpoznają formy felietonu. Ludzie, którzy żądają od piszącego, by nie miał zdania, własnej opinii i uważają , że dziennikarz - jak maszyna- powinien przekazywać tylko suche fakty. Smutne to. PS. Z tekstem zgadzam się w 100%

  • ~Mariusz
    2016-06-27

    Niestety p. Łaciak ma rację. Duda miał szansę być prezydentem wszystkich Polaków ale wybrał to co wybrał. Posłuszeństwo wobec prezesa. Dzielnie polaków. Tworzenie "nowej lepszej historii wg pis", łamanie konstytucji.
    I jakoś mi nje pasuje do kreowanego obrazu Ojca Narodu , żarliwego katolika łapacego hostie nocne twetowanie z Leśnym Ruchadlem czy Cipkonurkiem......

  • ~Elokwent
    2016-06-27

    Mało inteligentny wpis. Przykro mi, że portal odrzuca niżeli przyciąga!

  • ~mieszkaniec Bier
    2016-06-27

    Panie Dominiku, nie chciałbym zniżać się do Pana poziomu, ale dam jedną radę: musi Pan się jeszcze długo uczyć by zrozumieć pewne rzeczy...

  • ~Gazetoman
    2016-06-27

    "Proszę o przemyślenie i kontrolę swojego postępowania tj. zamieszczanych treści, jeżeli chcecie istnieć w świecie prawdziwego, bezstronnego i rzetelnego dziennikarstwa."
    No to się pośmialiśmy, a teraz poproszę tak ze 3 tytuły, które są w pełni rzetelne i nie są stronnicze.

    Sam przyjazd głowy państwa "bez powodu" oczywiście jest zagraniem marketingowym i nie ważne czy jest to polityk tej czy innej partii, prezydent, premier czy minister. Tacy ludzie nie robią tourne po kraju dla zabawy a przemówienia nie płyną "z serca" tylko są dokładnie przygotowywane. Nie widzę tutaj powodu do zachwytu z racji tego, że prezydent nas odwiedził bo zapewne nie on wybierał miejsca spotkań a doradcy. W przemówieniu nie było nic ponad to czego można się było spodziewać a sam artykuł czy felieton opiera się głównie na suchych faktach i analizie jak dzisiaj robi się politykę.

  • ~leo
    2016-06-27

    Panie Redaktorze, pisząc o władzach miasta, kraju należy się zwracać z należytym szacunkiem: Pan - czy się ich lubi czy też nie.
    Jak Pan czułby się gdyby ktoś pisał: Łaciak?
    Przez podobne teksty młodzież, dzieci uczą się braku szacunku do innych, starszych czy też do władzy wybranej w demokratyczny sposób.
    Pozdrawiam Pana Redaktora

  • ~Bieruniok
    2016-06-27

    Do przedmówców: Po co to zrobił nasz Prezydent - to jedno ( tak tylko nadmienię że to sporo kasy kosztuje( za Twoje pieniądze człowieku pracujacy ) ta objazdówka po Polsce i nie jest to niczym innym jak dalsza kampania wyborczą ), natomiast to - na jakie wywodu pozwala sobie nasz Włodarz w naszym imieniu - tj. Bierunian - to druga i dla mnie osobiście bardziej istotna i rażąca sprawa. Cieszy mnie to,że nie tylko ja widzę ten cyrk w taki sposób. A Pan naczelnik dziwnego wydziału zadowolony, zrobił coś poza lansem w sieci! No super!!

  • ~Ktoś
    2016-06-27

    Panie Łaciak.

    Przepraszam, ale nie widzę w Serwisie Lokalnym żadnych wyróżnionych działów więc myślę, że duża część czytelników odebrała ten artykuł w podobny sposób jak ja.

    Pozdrawiam.

  • ~Nieobecny
    2016-06-27

    Stronniczy dziennikarz to nie dziennikarz tylko feletionista. Uznam to za felieton. PAD może się podobać lub nie, jego poglądy mogą się podobać bardziej lub mniej (mnie osobiście zdedycodwanie mniej) Ale przyjechał tu zgodnie z pełnioną jego funkcją. Nie specjalnie (bo zaliczył ciąg miejscowości po drodze). Taka jest funkcja prezydenta, taka powinna być - budować jedność w narodzie, świecić splendorem. Poprzedni prezydenci gościli tylko na salonach. Naprawdę jeśli chodzi o "estetykę" tej prezydentury, jej sposób wykonania to do Pana Prezydenta Andrzeja Dudy nie można mieć pretensji. Można nie zgadzać się z poglądami, oczywiście. Ale sam urząd należy szanować i cieszyć się, że ten urzędnik pracuje w odpowiedni sposób. To jest jego praca i taka jest rola prezydenta. Ja z tej pracy jestem mimo wszystko zadowolony.

    Pozdrawiam i sugeruję przystopowanie z miłością do kawiorowej lewicy, ponieważ wpływa ona na obiektywizm dziennikarski (a raczej jego brak).

  • ~Bieruniok
    2016-06-27

    Trafnie Panie Łaciak. Nie chce wchodzić w politykę. Ale nie podoba mi sie ta paplanina pana Grzesicy, który zapomniał chyba, że z PIS-u nie jest i nie każdy Bierunian równa się "przywiązanie do Kościoła". No tak - zapominam że Grzesica jak i Duda z PIS-em kampanie budowali na plakatach z rodziną i lataniem po kościołach. Do tego przy tym cyrku Bierunianie mogli zobaczyć w akcji pana naczelnika - uczynionego przez lojalnego kolegę z kampanii któremu się udało- dziwnego wydziału, to po to miał płacone z naszych podatków grube pieniądze wraz z kilkoma osobami przez ostatnie miesiące, żeby się na ryneczku na tle Dudy polansować. Pozdrawiam.

  • ~Dominik Łaciak
    2016-06-27

    To jest dział OPINIE. W Serwisie czasem i te się pojawiają. Pozwoliłem sobie wyrazić własną. Wcześniej wielokrotnie informowaliśmy o wizycie prezydenta, albo w suchy sposób, albo przy pomocy filmu (Bieruń - Sprawy z Twojego miasta). Takie mam zdanie na temat tej wizyty, na tym polega publicystyka.

  • ~pocojotoczytom
    2016-06-27

    Zmiencie forma serwisu informacyjnego na blog!!! Cisna stąd blank cołkiem...

  • ~Lukaszbrn
    2016-06-27

    Bardzo stronnicza, Bardzo niesprawiedliwa treść.
    Który Prezydent, kiedy odwiedził Bierun?
    Czy to dziwne ze Prezydent "uprawia politykę"?
    Czy gdyby prezydentem był przedstawiciel innej, "lepszej" dla Pana opcji-tekst brzmiałby tak samo?
    Czy mimo wiadomej-czystko kurtuazyjnej formy wizyty-konieczne sa tego typu zaczepki lokalnego serwisu?

    Zrozumiem jesli cenzor uzna pytania za zaczepne.

  • ~stefano taracino
    2016-06-27

    "wydać" (kogo? komu?) zamiast widać
    "są to też" ( polszczyzna ojszczyzna)
    PIS wyprał komuś mózg wystawmy pomnik Dudzie bo przyjechał. Jak miał największe poparcie to przyjechał żeby kuć tam gdzie go chcą bo tam gdzie miał mniejsze zamiast ludzi przekonać i tam pojechać to ich mono politycznie "OLAŁ".

  • ~Ktoś
    2016-06-27

    Panie Łaciak.

    Jeżeli chcecie być szanowaną stroną informacyjną, to róbcie to co do was należy. Waszym zadaniem (dzienikarzy) jest przekazywanie ''suchych'' faktów. Ich interpretację zostawcie każdemu czytelnikowi z osobna. Gwarantuję Panu, że nie wystawia Pan najlepszej opinii swojej firmie publikując swoje własne poglądy polityczne na łamach serwisu lub też pisząc i zamieszczać artykuły, żeby jeszcze zaraz w nich promować firmy swoich znajomych (artykuł o sukcesie MKS Imielin).

    Proszę o przemyślenie i kontrolę swojego postępowania tj. zamieszczanych treści, jeżeli chcecie istnieć w świecie prawdziwego, bezstronnego i rzetelnego dziennikarstwa.

  • ~lol
    2016-06-27

    Wydać, że Pan Dominik Łaciak to jest niezły translator jak tak potrafi dobrze wszystko tłumaczyć. Zamiast wyciągać wnioski i zastanawiać się dlaczego Prezydent RP przyjechał do Bierunia to powinniście być wdzięczni że miał chęć odwiedzić Bieruń. I zamiast wypisywać głupoty że to polityczne zagrania są to też jest jasna sprawa ale nie pamiętam by jakikolwiek wcześniejszy Prezydent urzędujący odwiedził nasze miasto.

    "Autor zaznacza, że na komentarze zaczepne i obraźliwe nie odpowiada, za to chętnie odpowie na komentarze rzeczowe."

    Nikt Panu nie każe odpisywać tylko tym co tutaj zostało napisane widać kto za kim idzie.